ОСНОВНА ЧАСТИНА

Освітній процес це сукупність послідовних, цілеспрямованих дій, направлених на його оновлення, модифікацію мети, змісту, організацію, форм і методів навчання, адаптацію навчального процесу до нових суспільно-історичних умов.

Дистанційне навчання - це одна із форм організації навчального процесу, при якому усі або частина занять здійснюється з використанням сучасних інформаційних і телекомунікаційних технологій при територіальній віддаленості учителя й учнів.

Дистанційне навчання - це :

  • дистанційний курс - запланована учителем діяльність для засвоєння структурованої інформації;
  • дистанційний навчальний процес - відтворення традиційного навчального процесу засобами ІКТ (спілкування, співробітництво, співтворчість, самостійна робота тощо).

Досвід застосування дистанційного навчання доводить його колосальні переваги, а саме:

  • незважаючи на великі відстані між учнями та вчителем, спілкування між ними відбувається жваво й оперативно, у зрозумілій формі;
  • процес навчання стає цікавим для учнів; захоплива сила комп'ютера змушує їх забувати про складність питань; вони намагаються активно і швидко вирішити завдання, щоб швидше одержати нові: крім того, усі учні мимоволі знайомляться з новітніми технологіями, привчаються оперативно розшукувати і реагувати на нову інформацію;
  • при проведенні "відкритих" уроків є можливість порівняти свої успіхи (оцінки, швидкість виконання і просування по курсу дисциплін) з успіхами усього класу, що неодмінно вплине на повільного і надихне активного;
  • навчання стало комплексним і творчим. Вивчається сама навчальна дисципліна, а для пошуку інформації при виконанні завдання учень переглядає іноді десятки електронних бібліотек, одночасно зустрічаючись з цікавою (хоч на даний момент начебто непотрібною) інформацією [1].

Уроки рідної мови та літератури - це напружена, науково організована й результативна праця всіх учнів у співтворчості з учителем, яка розвиває творчі здібності учнів; сприяє здобуванню знань учнями самостійною роботою думки; диференціює та індивідуалізує процес навчання; стимулює роботу з додатковою літературою; розвиває аналітичне мислення, вміння робити узагальнення; формує в учнів навички самооцінки та самоконтролю своєї навчальної діяльності.

Розвивати творчі здібності можна по-різному. Окремі учні (обдаровані) переважно самостійно тренують свої навики, щоб розвинути їх у здібності, удосконалити так, щоб вони стали творчими. Завдання учителя - управляти процесами творчого пошуку, йдучи від простого до складного: створювати ситуації, що сприяють творчій активності та спрямованості школяра, розвивати його уяву, асоціативне мислення, здатність розуміти закономірності, прагнення постійно вдосконалюватися, розв'язувати дедалі складніші творчі завдання. Що таке творча особистість? Як її виховати? Які методи і технології треба використовувати на уроках, щоб допомогти учневі знайти себе, свій творчий потенціал? Найефективнішим засобом досягнення мети є інноваційні технології навчання, тому я пропоную використання дистанційного курсу навчання української літератури для учнів 6-х класів. Такий підхід забезпечує позитивну мотивацію здобуття освіти, сприяє розвитку творчої особистості. Створення ситуації успіху, сприятливих умов для повноцінної діяльності кожної дитини - основна мета, що покладена в основу даного курсу. Важливим є те, що, застосовуючи елементи дистанційного курсу під час вивчення тем з української літератури, дає змогу всім учням класу (присутнім на уроці чи відсутнім під час освітнього процесу) опанувати тему. Працюючи за даним курсом учні вчаться бути демократичними, критично мислити, співпрацювати, приймати рішення, спілкуватися з іншими, відбувається їхне професійно-орієнтоване навчання, проектна форма роботи, застосування інформаційних та телекомунікаційних технологій, робота з навчальними комп'ютерними програмами з гуманітарних наук (система мультимедіа), створення презентацій у програмі Power Point, використання інтернет-ресурсів, навчання у комп'ютерному середовищі (форуми, блоги, електронна пошта), новітні тестові технології (створення банку діагностичних матеріалів з курсу навчального предмета для проведення комп'ютерного тестування з метою контролю учнів) та багато іншого.

Складання дистанційного курсу навчання вимагає від вчителя великих затрат як емоційних так і часових. Для полегшення роботи пропоную власний досвід порад щодо створення дистанційного курсу (додаток 1) та модель дистанційного навчання (додаток 2).

Добре визначена мета курсу полегшує роботу, бо описує, що саме повинен демонструвати учень, аби підтвердити успішність навчання, у яких умовах він повинен це демонструвати, як добре він це робить (додаток 3).

Обов'язковими елементами дистанційного курсу є:

  • «Передмова» ‑ інформаційна сторінка курсу;
  • «Автори курсу» ;
  • «Тьютор» ;
  • «Програма курсу» ;
  • «Головна сторінка тижневого заняття».

Вимоги до дистанційного курсу:

  • вивчення мети і достатнього подання;
  • взаємодія;
  • оцінка і контроль;
  • еавчальні засоби інформації та інструментальні середовища;
  • учнівська система підтримки і послуги.

Структура презентаціїPowerPoin:

  • мета і загальні відомості;
  • поняття про курс;
  • поняття про слухачів та про їхню діяльність;
  • поняття про роль викладача у освітньому процесі;
  • засоби представлення презентації курсу;
  • установа, що представляє курс;
  • автори курсу;
  • термін представлення;
  • реквізити установи, яка є власником курсу;
  • підготовка тексту дистанційного курсу.

Дана методична розробка пропонує дистанційний курс, що містить дидактичні матеріали з теми «Я і світ» (українська література, 6 клас) згідно з навчальною програмою: Української література 5-9 клас, програма для загальноосвітніх навчальних закладів зі змінами, затвердженими Міністерством освіти і науки України від 07.06.2017 р. № 804

Даний курс охоплює 8 занять з теми «Яі світ».

Заняття 1. Леся УКРАЇНКА (Лариса Петрівна Косач). «Мрії», «Як дитиною, бувало...», «Тиша морська», «Співець» (додаток 4).

Заняття 2. Володимир ВИННИЧЕНКО. «Федько-халамидник» (додаток 5).

Заняття 3. Станіслав ЧЕРНІЛЕВСЬКИЙ. «Теплота родинного інтиму...», «Забула внучка в баби черевички...»

Заняття 4. Ірина ЖИЛЕНКО. «Жар-Птиця», «Підкова», «Гном у буфеті»

Заняття 5. Ігор Калинець. «Писанки», «Стежечка», «Блискавка», «Веселка», «Криничка», «Дим»

Заняття 6. Емма АНДІЄВСЬКА. «Казка про яян»

Заняття 7. Емма АНДІЄВСЬКА. «Говорюща риба»

Заняття 8.Узагальнення знань з теми «Я і світ»

Заняття 3 - 8 представлені на власному блозі - https://teacher-tul-tetiana.webnode.com.ua

Запропонована схема занять надасть змогу максимально розкрити зміст теми, витративши на її вивчення мінімальну кількість часу. Заняття мають такі складові:

  • теоретичний матеріал;
  • презентація;
  • відеоматеріал;
  • аудіо матеріал;
  • практичні завдання;
  • тестові завдання.

Для здійснення самоконтролю та контролю знань представлено 7 тестових завдань для різних тем (6 - для самоконтролю, 1 - контрольний тест).

До даного курсу надається глосарій, який доповнює інформацію до кожного заняття (додаток 6).

При роботі з дистанційним курсом, його складовими, комп'ютерною презентацією на уроці учні отримують корисні для них знання, уявлення про можливості програми Power Point і, самі того не підозрюючи, вчаться грамотно здійснювати оформлення слайдів. Тут має місце методичний прийом «роби як я»: під час перегляду комп'ютерної презентації на уроці, вдома учні отримують уявлення про можливості програми Power Point, вчаться грамотно оформляти слайди. Використання комп'ютерів у навчальній діяльності на сучасному етапі виглядає цілком природним з точки зору дитини і є одним з ефективних засобів підвищення пізнавальної активності та розвитку творчих здібностей.

Учитель є організатором освітнього процесу, керівником самостійної діяльності учнів, який надає їм потрібну допомогу і підтримку. Тому я надаю велику увагу дистанційній освіті школярів, де вони вчаться працювати в парах, групах, самостійно, тощо. Створення мультимедійних презентацій є однією з форм наукової роботи учнів, тому використовую мультимедіа в позакласній роботі і на різних етапах уроку. Вважаю, що моє головне завдання впроваджувати дистанційну освіту в процес вивчення української літератури, підвищувати пізнавальний інтерес учнів до вивчення предмета та ефективно його опановувати. Загальновизнано, що особистість, яка зацікавлена, хоче пізнати матеріал засвоює його набагато краще, ніж та, яка не зацікавлена змістом того, що вивчає. Моя практика показує, що пізнавальна активність дітей на уроці збільшується і досягає майже 100% рівня, адже кожне заняття з використанням комп'ютерних технологій викликає в дітей емоційний підйом, навіть відстаючі учні охоче працюють із комп'ютером та новими завданнями(додаток 7). Результативність досвіду полягає у зростанні когнітивного інтересу учнів до навчання з української літератури та якісної динаміки навчальної мотивації ( додаток 8)

Учні стверджують, що після роботи з дистанційним курсом легше далася робота у групі, простіше було розподілити ролі літературних героїв і охарактеризувати їх. Сторонні спостерігачі (вчителі, які відвідали відкриті уроки) відзначали значне поліпшення культури мовлення, оригінальності в оформленні та поданні результатів, а також збільшення самостійності у виконанні роботи.

Підсумкові результати підтверджують ефективність даної технології при систематичному її застосуванні.

Використання даної технології сприяло посиленню орієнтації учнями в різних предметних галузях; оволодіння основними загальнонавчальними уміннями інформаційно-логічного характеру, вміннями організації власної навчальної діяльності, основними універсальними вміннями інформаційного характеру, інформаційним моделюванням як основним методом набуття знань, широким спектром умінь і навичок використання засобів інформаційних і комунікаційних технологій для збору, зберігання, перетворення і передачі різних видів інформації, базовими навичками дослідницької діяльності, проведення віртуальних експериментів, способами і методами освоєння нових інструментальних засобів, основами продуктивної взаємодії та співпраці з однолітками і дорослими. 

© 2018 
Створено за допомогою Webnode
Створіть власний вебсайт безкоштовно! Цей сайт створено з допомогою Webnode. Створіть свій власний сайт безкоштовно вже сьогодні! Розпочати