Висновок
Йоганн Песталоцці говорив, що повноцінними є тільки ті знання, які дитина здобула власною активністю.
Унаслідок використання даної освітньої технології під час вивчення української літератури зацікавленість учнів у вивченні предмета зростає, робота з дистанційним курсом заохочує дітей до участі в освітньому процесі та опануванні предмета, підвищується самооцінка своєї діяльності та навченості, сприяє розвитку комунікативної діяльності, вмінню працювати у команді, швидко приймати правильні рішення, сприяє мовленєвому, етичному, патріотичному і моральному вихованню.
У роботі представлений концептуальний аналіз проблеми дистанційного навчання та можливості застосування даної технології як засобу розвитку пізнавальної активності у школярів. Виявлена перспективність застосування технології для побудови освітнього процесу з використанням проективних, активних і конструктивних методів навчання.
У теоретичній частині роботи на основі систематизації наукових досліджень була розкрита структура педагогічної технології дистанційного навчання. Дані складові були визначені як критерії для побудови практичних розробок дистанційного курсу з української літератури для учнів 6-х класів, які використовуються на уроках.
Використання педагогічної технології дистанційного навчання вимагає від учнів високого рівня володіння навичками роботи з ресурсами Інтернету.
У ході роботи з теми «Я і світ» за дистанційним курсом учні працюють в індивідуальному темпі, повертаючись до матеріалу, який викликає труднощі. Реалізація такого підходу до навчання збагачує можливості вчителя, дозволяючи йому індивідуалізувати освітній процес. Індивідуалізація тут, перш за все, пов'язана з урахуванням попередньої підготовки учнів (рівня їх знань і умінь), з диференціюванням за психологічними особливостями (темпераментом, характером протікання розумових процесів, здатністю до навчання, швидкістю роботи з навчальним матеріалом).
Зміст курсу має великі можливості для розвитку креативного, інтелектуального потенціалу учнів за рахунок самоорганізації та самоосвіти, потягу до отримання знань з використанням інформаційних, комп'ютерних, телекомунікаційних технологій; виховання почуття любові до батьків, родини, формування стоїчних рис характеру (мужності, цілеспрямованості, наполегливості), прагнення до самоосвіти; усвідомлення найважливіших цінностей моралі та етики, що роблять людину духовно багатою і щедрою на добро, порядність, чесність; осмислення ролі батьківського дому в житті людини, відповідальності за власну родину; усвідомлення ролі почуття дружби, вміння бачити красу навколо, цінувати доброту; формування естетичного сприйняття світу природи, розвиток творчої уяви, фантазії; усвідомлення морально-етичних цінностей, що допомагають бачити й розуміти красу світу, гармонійно і щасливо жити у ньому. Крім того, зміст курсу сприяє створенню нового освітнього розвиваючого середовища учня, що є основним чинником досягнення успіхів в навчальній діяльності та формуванні всебічно розвиненої особистості, створення ситуації успіху в освітньому процесі.
Упровадження дистанційного курсу з української літератури в освітній процес вивчення предмета, дозволяє створити на його базі цілісний дидактичний конструктор, що включає унікальну форму навчання, змісту, методів навчання, контролю, і дає можливість дистанційно керувати самостійною освітньою діяльністю школярів у підготовленому і дидактично структурованому Інтернет середовищі, сприяє формуванню компетентностей школярів.Такий підхід до викладання надає дитині можливості не тільки опанувати систему знань, але й освоїти універсальні способи дій, бо за їх допомогою вона зможе сама здобувати інформацію про світ.
Представлена методична розробка може викликати інтерес освітян району, оскільки має достатнє теоретичне підґрунтя й описану технологію реалізації. Даний дистанційний курс надасть реальну дидактичну, практичну і методичну допомогу вчителям і батькам учнів, а також стане у нагоді для учнів, які самостійно вивчатимуть дану тему.
Програма може використовуватись учителями на уроках у кабінетах, обладнаних комп'ютерами або інтерактивною дошкою, та вдома самим учнем під час самостійної підготовки до уроків і зовнішнього незалежного оцінювання.
Дистанційний курс розроблено із врахуванням потреб, інтересів учнів, особливо тих, які навчаються за індивідуальною формою.